شهید سیدحسیــن مــوسـوی نــژاد

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدحسیــن مــوسـوی نــژاد

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدحسیــن مــوسـوی نــژاد

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سیدحسین موسوی نژاد از شهدای دانش آموز شهرستان بابلسر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سید جلیل
تاریخ تولد : 1347/04/05
تاریخ شهادت : 1364/12/18
محل تولد : بابلسر
گلزار شهدای سرحمام بابلسر
نحوه شهادت : اصابت تیر
محل شهادت : فاو - عملیات والفجر 8
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

آخرين مطالب

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

شهید سید حسین موسوی نژاد در تاریخ 5/4/47 در روستای سر حمام پازوار چشم به جهان گشود. از بدو تولد در دامان پدر و مادر مذهبی و با ایمان و متعهد به اسلام و قرآن پرورش یافت. در ایام کودکی علاقه به نماز و ائمه اطهار نشان می داد. او نسبت به پدر و مادر خود احترام زیادی قائل بود و اخلاق و رفتاری نیک داشت و نسبت به محرومان دلسوز و مهربان بود و همیشه اطرافیان را به خواندن نماز اول وقت تشویق می کرد و آنها را برای فراگیری علم و دانش ترغیب می داد و می گفت که فرا گرفتن علم و دانش به انسان آگاهی می بخشد و اسلام را از توطئه منافقان و متجاوزان نجات می دهد.

ایمان و اعتقاد شهید نسبت به اسلام و قرآن چنان فراوان بود که حتی در سال دوم دبیرستان بنا به سخن دبیران، شهید درکلاس درس موقعی که صدای اذان ظهر از مسجد نزدیک مدرسه بر می خواست شهید نیز اذان را زمزمه می کرد و چنان محو اذان گفتن می گشت که توجهی به اطرافیان نداشت.

شهید موسوی نژاد در سنین خیلی کم به میدان جبهه ها شتافت. اولین بار عازم شد 14سال بیشتر نداشت. باید توجه داشت که در این سنین انسان هنوز به سرگرمیها و تعلقات زندگی مشغول است و به مرحله ای نرسیده تا واقعیتهای زندگی را درک کند. پس باید دانست که شهید تا چه اندازه به تفکرات عقلانی رسیده که با درک این مسائل توانسته است خود را به خداوند نزدیک تر سازد تا در جهاد در راه او قیام کند و هنگامی که پدر و مادر این شهید بزرگوار به او می گفتند که تو هنوز به سنی نرسیده ای که به جنگ با کفار زمان بروی و باید درس بخوانی در جواب می گفت که اکنون زمان درس خواندن نیست و زمان عمل است. چگونه می توانم ببینم که دشمن به سرزمین ما تجاوز کرده و خانه و ناموسمان در خطر است ساکت بنشینم. انسان می تواند در هر زمان علم بیاموزد ولی اینک من باید به دفاع از کشور عزیزم برخیزم.

ایشان در 3 مرحله داوطلبانه به جبهه نبرد رفتند. مرحله اول درمنطقه کردستان و بار دوم به شلمچه اعزام شدند در آخرین مرحله پدر شهید موسوی نژاد نیز در جبهه بودند و او نیز فرزند بزرگ خانواده به شمار می آمد در این صورت نیز برای دفاع از اسلام از پا ننشستند و به جبهه های جنگ رهسپار شدند و در نهایت در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو در سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. یاد و خاطره تمامی شهیدان حق علیه باطل گرامی باد.


میثم میثم
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۰۲:۰۵ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

1- آری من پیرو همان علی (ع) هستم که در مقابل ظلم و ستم ساکت ننشست و بر علیه ظلم قیام کرد، وقتی که پیرو علی (ع) باشم نمی توانم ساکت بنشینم تا اسلام در خطر باشد و غارتگران قرن به اسلام تجاوز کنند.
2- ای پدر عزیز و مهربان و گوهربار من به آرزوی خود که همان شهادت در راه خداست رسیدم. اولین علت آن فطرت خداجوئی من بود و علت دیگر تربیت صحیح شما نسبت به فرزندانتان. 
پدر گرانبهایم! به هیچ وجه نگران و غمدیده مباش. شما پدر کسی هستید که جان خود را نثار اسلام و فدای قرآن نموده است.
3- ای برادران گرامی و عزیزم! من فقط چیزی که از شما می خواهم آنست که راه من را ادامه بدهید.
4- ای خواهرانم! شما باید زینب وار پیام خون مرا بدهید.
5- ای برادران بسیج و امت شهید پرور ایران هر قطره خون شهید دارای پیامی است و بر شماست که پیام خون شهید را به جهانیان برسانید و برادران بسیج باید انجام وظیفه کنند و وظیفه آنان گسترش اسلام در جهان و در تمام نقاط کشور است.
6- آنچه که هر کس چه در جبهه و چه در سنگر و حتی در بیرون جبهه و خارج از سنگر و بالاخره در هر مکانی و زمانی و هر لحظه ای باید بداند این است که انسان باید خدای خویش را در نظر بگیرید، چه آنکه امید همه تاریکی های زندگی انسان به روشنایی رسیده و امید به داشتن در همه نداشتن و امید همه تنهایمان خداست و رحمت خدا آن چنان وسیع و بزرگ است که در برگیرنده همه چیزهاست که نمی توان آن را وصف کرد.

میثم میثم
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۰۲:۰۳ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر